Despre lentilele mele de contact



Recent am primit un mail prin care mi se cereau detalii despre lentilele de contact pe care le folosesc - ACUVUE OASYS de la Johnson&Johnson. M-am gandit sa scriu si aici raspunsul meu, in cazul in care mai sunt si alte persoane interesate de acest subiect.

Prima data am incercat lentilele de contact acum 4 ani. Imi doream foarte mult sa vad si eu cum este "fara fiare pe ochi", cum spuneam adesea. Probleme cu ochii am avut dintotdeauna - o miopie care a fost descoperita pe la varsta de 3-4 ani si care de la -1 a ajuns la varsta de 19 ani la -5.50. De atunci nu s-a mai schimbat.

Ca sa n-o mai lungesc, am ales atunci, dupa indelungi cercetari, lentilele Ciba Vision cu 30 de purtari pe o valabilitate de 3 luni. Nu mi-au placut, nu mi s-au potrivit. Aveam senzatia ca ma impiedic, evaluam distantele altfel, ameteam, le simteam in ochi. Vreo doua perechi au expirat iar a treia a ajuns la gunoi sigilata. Am o prietena careia aceste lentile i s-au potrivit perfect, deci si la lentilele de contact este "pe probate".

Lentilele din imagine le-am descoperit in momentul in care ma pregateam sa plec intr-un concediu la plaja (2009) si voiam neaparat sa port ochelari de soare (stiu, o parte dintre voi vor spune: "dar exista si ochelari de soare cu dioptrii". Exista, dar eu am lentile groase si chiar voiam ochelari de soare obisnuiti). Voiam, de asemenea, ceva care sa se poata purta non-stop daca situatia o cerea. La foarte scurt timp (2-3 zile) am constatat ca nu are niciun sens sa le port noaptea pentru ca d
emachiatul devenea o activitate obositoare si periculoasa.

Asadar, mai jos gasiti raspunsurile mele la mail-ul de care vorbeam...

- Cum sunt lentilele...sunt moi ? nu se usca ochiul cand citesti mai mult si clipesti mai rar?
Lentilele au o concentratie foarte mare de apa, se simt foarte natural, e ca si cum n-ai fi avut niciodata probleme cu ochii. Asta daca ti se potrivesc pe forma globului ocular. Nu se usuca ochiul, le poti tine si peste noapte, sunt proiectate pentru asa ceva (dar se scurteaza, automat, durata de 2 saptamani, cu cat... cam cu o zi per noapte dormita cu ele).

- Cat de sensibile sunt in medii de fum sau praf (de exemplu daca sunt pe strada si bate vantul mai tare, sau intr-un bar unde este fum )
Comparativ cu ce-am avut inainte (Ciba Vision) nu am probleme decat daca fumul este foarte dens, cum este in cluburile fara aerisire, dar acele probleme le poate avea oricine cu sau fara ochelari. Daca bate vantul ai aceleasi probleme ca si orice om normal purtator sau nepurtator de lentile de contact. Intra praful in ochi dar nu intra pe sub ele. Cand bate vantul eu port ochelarii de soare care protejeaza foarte bine fizic ochiul.

- Aproximativ cu 95 de lei ai 3 perechi pe care le poti folosi pt 6 saptamani in total ? (3 x 2 sapt/perechea) Ce alte costuri pentru solutii de curatare sau alte produse pentru intretinere sunt?
 

Folosesc o cutie cu 3 perechi timp de 6 saptamani. Solutia costa in jur de 50 de lei, pot spune ca maximul rotunjit al costurilor pe luna e undeva la 85 de lei. Si mai cumpar si recipiente de pastrare a lentilelor in banii astia. Schimb cam cate unul/luna, si e 5 lei/buc.

Lentilele cu cilindru e posibil sa coste mult mai mult, poti ajunge si la peste dublul sumei. Trebuie sa mergi sa intrebi la o optica. Daca nu ai cilindrul foarte pronuntat merge si fara. Eu am un cilindru care nici nu iese la toate controalele si nu-i simt lipsa la lentile.

- Ai avut vreo infectie la ochi vreodata din cauza lor ?

Am ochi rezistenti. Desi ma machiez zilnic cu de toate nu am probleme. Le pun, ma machez iar seara intai le scot si apoi ma demachez. Teoria spune sa te demachezi si apoi sa le scoti dar mie nu mi se pare logic pentru ca tocmai prin demachere intra in contact cu tot felul de farduri si lotiuni demachiante. Nu am avut niciodata vreo infectie.. o singura data mi s-a umflat putin pleoapa pentru ca ma mancase geana si ma scarpinasem si eram in masina cu mainile nu tocmai curate. Dar a trecut pana a doua zi fara sa fac ceva tratament.

Daca mai aveti intrebari va raspund cu placere.


Eu imi achzitionez lentilele de aici din simplul motiv ca au cel mai bun pret. Cu serviciul clienti sau cu livrarea nu am avut probleme la niciun magazin online de lentile de contact. 

10 comentarii:

  1. Ma bucur ca nu sunt singura mioapa de pe aici:)) deja am -3.5 si mai creste...dar nu port ochelari decat la PC si Televizor:)

    Am o intrebare...toate lentilele trebuiesc schimbate saptamanal? sau exista si lentile care se pot purta un timp indelungat?

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte rau faci ca nu ii porti permanent :( Sincer, eu nu stiu cum reusesti sa nu te impiedici pe strada... Tendinta este catre lentile care se folosesc cat mai putin, chiar de unica folosinta pentru a elimina orice posibilitate ca acestea sa colecteze microbi. Poti intra pe lentilecontact.ro si poti vedea toate variantele de lentile. Dar cel mai bine e sa mergi la optica, sa faci consultatie, sa probezi, sa te lasi indrumata. Nici eu nu am ales nimic de capul meu.

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu sunt foatre mioapa. Am -7 si port lentile de contact de 3 ani. Din acelasi motiv, ma saturasem rau de tot de ochelari. Eu la port ziua, seara le dau jos, a doua zi le pun la loc. A devenit o obisnuinta si dureaza cateva secunde. Si eu le demachiez si apoi le dau jos. Nu am vazut nicaieri sa fie altfel. Eu folosesc Bausch & Lomb. Am incercat si Acuvue dar nu mi s-au potrivit atat de bine.

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim6:59 p.m.

    Buna,

    Ma bucur ca ti-ai gasit lentilele. Eu le iau de pe lens.ro. Am -2,25 si -3 si port Purevision.
    2 cutii a cate 6 lentile* 30 purtari ma costa 238 lei.

    Castiel,

    RăspundețiȘtergere
  5. teoria nu zice sa te demachiezi si apoi sa scoti lentilele.scrie si pe prospectul de la solutia de curatat lentilele.intai le scoti apoi te demachiezi.asa zice si medicul.

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim, ai dreptate. Eu asa am tinut minte de la medicul care mi-a recomandat aceste lentile. N-am facut ca ea pentru ca nu mi s-a parut normal. N-am mai citit un prospect de solutie de mai bine de un an... :D

    RăspundețiȘtergere
  7. Fix astea le am si eu, le folosesc de putin timp, cred ca 2 luni.
    Ce am observat din proprie experienta:
    1. Mare grija cum le manevrati si cu unghiile, eu mi-am stricat o pereche in cateva zile, parca o luasem razna. Era a doua pereche pe care o foloseam, cu prima nu am avut nicio problema, dar pe astea le-am facut praf. Una am rupt-o cand m-am dat cu rimel, cred ca mi-am apropiat f mult periuta de baza pt ca am simtit imediat "ceva in ochi", am dat-o jos si era rupta. Abia o pusesem :) A doua am rupt-o cu o unghie exfoliata.
    2. In legatura cu demachiatul, eu m-am demachiat o data cu ele la ochi :)) si pentru ca am un stil haotic de a ma demachia, mi-am frecat ochiul foooarte amplu si lentila mea a intrat sub pleoapa, pliata mica mica. Credeam ca ajung la urgente, sincer, m-am incalzit toata in oglinda pentru ca nu puteam ajunge la ea, o vedeam acolo cand ridicam pleoapa, dar...Intr-un final am scos-o, evident :) Dar acum sunt mai precauta.
    3.Voi dormiti cu ele? Eu mai dorm uneori la pranz, dar am o senzatie neplacuta cand ma trezesc, simt nevoia sa le dau jos, cum as suporta sa dorm 9-10 ore cu ele?

    Nu se compara oricum cu ochelarii. Eu am miopie mica, -0,5 si -0,75 (dar doctorul a zis ca e ok -0,5 la amandoi, cel putin deocamdata, am avut ochelari mai tari si ma lua ameteala). De vazut nu vad bine de vreo 3 ani, dar mi-am luat la inceputul anului ochelari si nu m-am putut obisnui de nicio culoare. Imi faceau semne pe nas si muream de ciuda ca trebuie sa ii port in sala de sport, ma deranjau.
    Eu votez pt lentile :D

    RăspundețiȘtergere
  8. Alexandra, eu am dormit cu ele numai cand am cumparat perechea de proba si am ajuns repede la concluzia ca nu are sens... am remarcat ca in ultimele zile de purtare o mai iau razna (lentilele, nu eu) si "prind" orice scama sau lacrima intarita sub ele si vad in ceata, chestie care nu se intampla cand sunt noi.
    Eu port si ochelarii in casa, n-am treaba cu ei ca deh, daca i-am purtat peste 20 de ani deja nu ma deranjeaza, ii port si murdari daca e cazul, nu ma deranjeaza foarte tare - iti dai seama ca la 6-7 ani numai de sters ochelarii la scara blocului la joaca nu-mi ardea mie, asa ca m-am invatat si cu ei mai prafuiti...

    Multumesc pentru comentariu!

    RăspundețiȘtergere
  9. Anonim1:58 p.m.

    Si eu trebuie sa trec pe lentile de contact, imi doresc de multa vreme asta. Nu mai suport ochelarii.

    RăspundețiȘtergere
  10. Andrei9:12 p.m.

    Lentile de contact Acuvue Oasys with Hydraclear Plus folosesc si eu. Pe site-ul videt.ro costa 115 ron. Eu am ales varianta asta dupa ce am incercat si alte site-uri care cereau bani pe transport si iti mai lua si comisioane cand primeai pachetul.

    RăspundețiȘtergere